Dammbygget – det tar sig.

Det har gått lite trögt med dammbygget. Dels är man ju lite beroende av vädret, och samtidigt finns det en hel del annat man vill, eller måste, ägna sig åt också.
Dammfolie, kokosmattor plus ett antal växter köpte vi hos Dammcenter i Önnestad för två veckor sedan. Dammfolien är lagd och även kokosmattorna. Har hämtat hem lite småsten – men behöver mer – för att lägga ut längs sidorna.
Byggandet fortskrider, om än långsamt, men å andra sidan är det bättre att det blir gjort ordentligt.

Idag fyllde jag vatten i djuphålan efter att ha planterat en ny näckros och även en del av den gamla.

Så det går framåt, om än långsamt.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Tillsammans för Pride i Veberöd

Har deltagit i ”samlingen” inför Lundapride 23 maj 2015, på Försköningen i Veberöd.
Känns viktigt att vara med och ge sitt stöd – för allas lika rättigheter!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Blodomloppet 2015

Deltog för femte året i rad i Blodomloppet i Malmö, som arrangeras för att rikta uppmärksamheten på Blodgivning. Det tycks dock höra till att vädret alltid ska vara dåligt i detta sammanhanget.
Under eftermiddagen regnade det ganska ordentligt, och det såg faktiskt lite tvivelaktigt ut. Men det blev trots allt uppehåll fram emot kvällen, så vi slapp vandra i regn. Det blev den sedvanliga promenaden på drygt fem kilometer, vilket för min del innebar enligt stegräknaren 7 358 steg. Känns ju bra, men viktigast är dock att man med detta är med och bidrar till att fästa uppmärksamheten på hur viktigt det är med blodgivning!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Körsbärsdalen 9 maj 2015

Detta bildspel kräver JavaScript.

Grått och trist väder så den fantastiska körsbärsblomningen kom inte riktigt till sin rätt. Dock – nu blommar det för fullt i Körsbärsdalen.