Eilaths spel

Det är titeln på det bokmanus jag arbetar med nu. Ursprungligen har jag påbörjat den tillsammans med en kompis.
Vi påbörjade den för flera år sedan, men precis som med en hel del andra texter försvann den vid en hårddiskkrasch för många år sedan. Lyckligtvis fanns det en utskriven upplaga av de första tre-fyra kapitlena. Precis som det förhöll sig med ”Gudaspiran”, fast den fanns komplett i utskrift.

Det har sedan handlat om att åter skriva in manuset i datorn, och även bearbeta det ytterligare. Det har gått trögt och åren har passerat. Men när jag nu för någon vecka sedan äntligen blev klar med ”Gudaspiran” kunde jag ta tag i nästa manus, ”Eilaths spel”.
Nu har kompisen valt att släppa sin andel, så från nu fortsätter jag i samarbete med Snezana.

Kort om den här boken; Den är precis som ”Gudaspiran” en fantasy, men av det mer komiska slaget.

För närvarande har jag just avslutat kapitel 9 och totalt skrivit cirka 86 sidor i bokform sedan den 4 mars.

Ännu en hemsida

http://snarets.se/default.htm

Så har man fått klart Snezanas hemsida också. Det är hon som har gjort all design av bakgrunder och knappar och innehållet är givetvis helt och hållet hennes fantastiska bilder. Min del i det är att bygga hemsida av det.

Gudaspiran till förlag

Nu är manuset ”Gudaspiran” äntligen ivägsänt till förlag! Nu gäller det att hålla alla tummar! Har även bifogat en fantastisk omslagsbild som min fru har skapat!

Hela bokmanuset har också utvecklats till ett fantastiskt samarbete mellan min kärlek och mig, som varit både roligt och oerhört inspirerande. Slutresultatet är omräknat i bokform en fantasyroman på cirka 338 sidor.

Gudaspiran omslag

Konstrundan 2014 avslutad (nästan)

Detta bildspel kräver JavaScript.

Konstrundan 2014 är avslutad, fast ändå inte helt. Bilderna hänger kvar till och med kommande helg (26-27 april) så än finns möjligheten att besöka den.

 

Mina ”hålltider” på Hästhagencaféochgalleri Bollerup under Konstrundan 2014;
Fredag mellan cirka 11.00-13.30 Lördag 12.00-15.00
Återkommer om söndag och måndag!

IMG_1306

I wish…

People-15”I wish…” (ur serien ”Wishful thinking”)
En av de bilder jag har hängt på Hästhagens café och galleri
Kommer ni på konstrundan? Öppet fredag till måndag 18 – 21 april mellan 11.00 och 17.00
(Just denna bild heter ”I wish” – gissa varför!)